''Η καρδιά της μάνας!''/ 12ο Παιχνίδι των Λέξεων!



-Έλα Χαράλαμπε, είναι η ώρα να φας. Κάτσε να σου βάλω την πετσέτα, έτσι μπράβο.
Που λες Χαράλαμπε περιμένω πώς και πώς τον άλλο μήνα που θα έλθει το παιδί μας. Πεθύμησα να το σφίξω στην αγκαλιά μου.
Βέβαια τη βλέπουμε κάθε βράδυ στον υπολογιστή...πρόσεξες και εσύ τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια της;  Λες να κουράζεται;  Λες να είναι άρρωστη και δεν μας το λέει;
Θα 'θελα πολύ να πάω  κοντά της για λίγο Χαράλαμπε, αλλά πώς να σ' αφήσω; Με την αδελφή σου έμεινες δυο μέρες πρόπερσι που έφευγε το παιδί και δεν ήξερε πώς να σε ηρεμήσει. Αλλά θα έλθει η κόρη μας στις γιορτές και θα μείνει 20 μέρες κοντά μας. 
Θυμάσαι πριν δυο χρόνια όταν έφυγε για τα ξένα πώς έκλαιγα στην αγκαλιά  σου ;
Μην με κοιτάς έτσι θλιμμένα  Χαράλαμπε. Δεν μπορούσα να την κρατήσω. Της είπα ότι οι  συντάξεις μας, καθώς και τα νοίκια από το  μαγαζάκι μας στην αγορά και από το δώμα επάνω, φτάνουν κι ας μην είναι πολλά. Δεν θα της λείψει τίποτε
Λογικά μίλησε η κόρη μας Χαράλαμπε. '' ...και δουλειά μάνα; Όσο περνάνε τα χρόνια τόσο πιο δύσκολο θα είναι να βρω δουλειά''.
Τόσα χρόνια σπουδές και πού φτάσανε τα νέα παιδιά οι αθεόφοβοι; Να ξενιτεύονται για δουλειά. 
Αυτή είναι η ευκαιρία μου '' μου είπε το παιδί. Τι να κάνω; Δεν μπορούσα να της στερήσω την ευκαιρία της. Και εσύ αγκαλιά με το Αλτσχάιμερ δεν μπορούσες να βοηθήσεις.  Ευτυχώς που έχουμε το σκάιπ κάθε βράδυ. Ναι ναι μην παραξενεύεσαι, έμαθα να χρησιμοποιώ αυτό το διαολομηχάνημα  που σηκωμό δεν έχεις άμα κάτσεις. Μου το είπε το παιδί μας '' Αχ βρε  μάνα αν ήθελες θα σε είχα μάθει υπολογιστή και θα βλεπόμασταν κάθε μέρα με την κάμερα.
Φάε λίγο ακόμη, μια κουταλιά, έλα.
Που λες Χαράλαμπε θυμάσαι το Στράτο που μένει στο δώμα μας επάνω; Αυτός μου έμαθε ό,τι ξέρω. Ανεπίδεκτη  φαίνεται πώς είμαι αλλά στο τέλος έμαθα.
Καλό παιδί ο Στρατούλης αλλά τόσο φτωχό. Δουλεύει να σπουδάσει  Ξέρεις τι μου 'πε; ''Κυρία Φρόσω νομίζω ότι γκαρσόνι θα δουλεύω και αφού πάρω το πτυχίο μου''!!
Να δεις που μετανάστης θα γίνει κι αυτός για να βρει δουλειά...
Το 'ξερες Χαράλαμπε ότι οι γονείς του μένουν σε μια καλύβα στο βουνό χειμώνα-καλοκαίρι;  Κοντά στα ζωντανά τους ζουν, πολύ φτωχοί βρε  παιδί μου.
Δεν πολυπηγαίνει  να τους δει, το πρόσεξες; Μάλλον σκέφτεται τα έξοδα,  θάλασσα πρέπει να διασχίσει και μετά λεωφορείο μου 'πε...
Τι τραβάνε και τα νέα παιδιά με την κρίση που μας έφεραν αυτοί οι τρισκατάρατοι...
Κάτσε να σου βγάλω την πετσέτα και να κάτσεις εδώ κοντά στο τζάκι λίγο Μετά θα ξαπλώσεις ναι;
Για να δούμε τι παίζει η τηλεόραση. Να έχει ελληνικό έργο. Α...το ξέρω για ξενιτεμένους μιλάει. Σενάριο είναι Χαράλαμπε μην παίρνεις λυπημένο ύφος. Αλλά να μου πεις τα σενάρια από τη ζωή είναι βγαλμένα.
Άραγε παύει ποτέ  να πονάει η καρδιά της μάνας για το ξενιτεμένο της παιδί;





Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο ''Παιχνίδι των λέξεων '' της Μαρίας στο mytripsonblog.

Νικήτρια  η Ελένη μας με πεζό αυτήν τη φορά ''Το κόκκινο φόρεμα ''.
Συγχαρητήρια Ελένη μου.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην οικοδέσποινα του παιχνιδιού -που τελικά μόνο παιχνίδι δεν είναι αφού έχει αγαπηθεί τόσο πολύ και παρουσιάζει τόσο υπέροχες συμμετοχές- για τη ζεστή φιλοξενία της.
Σας ευχαριστώ όλους όσους συνταξιδεύσαμε γράφοντας και διαβάζοντας αλλά και όλους όσους ψήφισαν ή αναφέρθηκαν στο διήγημά μου.
                                                      

34 σχόλια:

  1. Έλα βρε Άννα μου....!
    ακόμα μια σου γλυκύτατη και ανθρώπινη γραφή....! Ακόμα ένας τρυφερός και ζεστός μονόλογος που με συγκίνησε πολύ.
    Η Καρδιά της Μάνας, που δεν έχει μονάχα τον πόνο της ξενητιάς για το παιδί της μα και τη φροντίδα και του συντρόφου της. Το μεγαλείο της Μάνας. Δοσμένο τόσο απλά, τόσο γεμάτα, τόσο καθημερινά.
    Ένας μονόλογος καθρέφτης μιας ψυχής....!
    " Κάτσε να σου βγάλω την πετσέτα και να κάτσεις εδώ κοντά στο τζάκι λίγο Μετά θα ξαπλώσεις ναι;
    Για να δούμε τι παίζει η τηλεόραση. Να έχει ελληνικό έργο. Α...το ξέρω για ξενιτεμένους μιλάει. Σενάριο είναι Χαράλαμπε μην παίρνεις λυπημένο ύφος. Αλλά να μου πεις τα σενάρια από τη ζωή είναι βγαλμένα...."
    Αυτή σου την παράγραφο τη λάτρεψα πραγματικά....! να το ξέρεις. Εκφράζεις την ψυχή που σκιαγραφείς...!
    Για μια ακόμα φορά με συγκίνησες. Συγχαρητήρια για τη δημιουργία σου καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Γιάννη μου. Ήθελε μέσα από ένα μονόλογο να θίξω ένα μεγάλο πρόβλημα της νεολαίας, των οικογενειών τους και της πατρίδας μας φυσικά: τη μετανάστευση σε άλλες χώρες χιλιάδων νέων για εύρεση δουλειάς.
      Χαίρομαι που άρεσε
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  2. Aχ, μακάρι να ήταν σενάριο παλιάς ταινίας η ιστορία σου Άννα μου!
    Έδωσες το στίγμα της σύγχρονης μάστιγας, μέσα από μια τρυφερή και απείρως συγκινητική ιστορία.
    Θερμά συγχαρητήρια Αννούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαρία μου. Μακάρι να ήταν σενάριο όντως. Αλλά τα σενάρια από τη ζωή είναι βγαλμένα...Ναι είναι μια μάστιγα που δεν μιλάμε συχνά γι αυτήν
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  3. Αλήθειες και μόνο αλήθειες αυτά που γράφεις Άννα μου και πονάνε πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Κατερίνα μου πονάνε και μακάρι να μην ήταν αλήθειες....Καλή εβδομάδα να έχεις

      Διαγραφή
  4. Άννα μου πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική σου συμμετοχή...δοσμένη ανθρώπινα και τρυφερά, συγκίνησε με την αλήθεια της!
    Σε ευχαριστώ πολύ για όλα!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ για όλα Μαρία μου. Πώς να μη συγκινήσει τόσο φευγιό νεων και μάλιστα πτυχιούχων!!!
      Φιλιά και καλή εβδομάδα μάτια μου

      Διαγραφή
  5. Συγκινητική πολύ η ιστορία σου Άννα μου. Και λόγω του μονολόγου της ηρωίδας, και λόγω της κατάστασης που βρίσκεται ο Χαράλαμπος, και επειδή μέσα στις φράσεις σου έχεις περάσει αλήθειες που πονάνε (όπως πολύ σωστά είπαν και οι φίλοι πιο πάνω).
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήθελα Έλλη μου μεσα από ένα μονόλογο χωρίς διηγήσεις και τα συναφή να περάσουν συναισθηματα, αγωνίες, πόνος και φυσικά το μεγάλο πρόβλημα του ξενιτεμού των νέων μας
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  6. Άννα μου υπέροχη η ιστορία σου και ήταν από αυτές που με συγκίνησαν πολύ. Δηλαδή με το νούμερο έξι ξέσπασα σε λυγμούς αλλά ήταν η αμέσως επόμενη που με άγγιξε στην ψυχή! Συγχαρητήρια κορίτσι μου να είσαι πάντα καλά και να μας συγκινείς! Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου. Ε ναι το Νούμερο 6 έκαψε καρδιές και τη δική μου επίσης!!
      Να σαι καλα
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Αννούλα μου και καλή εβδομάδα
    Συγχαρητήρια για το κείμενό σου
    Πολύ ανθρώπινο!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελένη μου Συγχαρητήρια και από εδώ για το δικό σου. Αυτό και αν ήταν ανθρώπινο.
      Φιλιά πολλά και καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα Αννούλα μου.
    Συγχαρητήρια για την ιστορία σου. Δεν πέρασε απαρατήρητη να ξέρεις.
    Πολύ συγκινητική και τρυφερή συνάμα!
    Φιλάκια πολλά και καλή εβδομάδα να έχεις! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς το κορίτσι μας
      Σ'ευχαριστώ Αριστέα μου. Το ξέρω ότι δεν πέρασε απαρατήρητη Καλά πήγε. Να σαι καλά
      Καλή σου εβδομάδα
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  9. Άννα δεν θα μπορούσα να μην περάσω απ' το χώρο σου μια και έδωσα στην συμμετοχή σου, το τριάρι μου, γιατί πραγματικά ήταν τόσο το θέμα, όσο και το συναίσθημα που εξέλαβα, που με άγγιξαν απίστευτα.
    Πολλά μπράβο για την έμπνευση σου.
    Καλή συνέχεια στη μέρα σου και καλή εβδομάδα εύχομαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνα μου χαίρομαι πολύ που πέρασες και σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Το θέμα μου ήταν παρόμοιο τουλάχιστον σε ένα σκέλος του με το δικό σου. Πώς να μη σε αγγίξει μια μάστιγα όπως τη χαρακτήρισε η Μαρία που αφορά τους νέους;
      Σ'ευχαριστώ ξανά
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  10. Πολύ συγκινητική η ιστορία σου Άννα μου και τρυφερή συνάμα.
    Μπράβο σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα διάβασα όλα μαζεμένα και τι να πω το καθένα ένα διαμάντι .Θαυμασιο το κείμενο σου και πάντα με κάνεις και συγκινούμαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Αχτίδα μου διαμάντια ήταν όλα. Να σαι καλά και σ'ευχαριστώ που διάβασες και το δικό μου
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  12. Αννιώ μου η ιστορία σου πόσο με συγκινησε να ήξερες !!! ηταν μέσα στις επιλογες μου αλλωστε τι να πω σεναρια ζωης ειναι αυτά.... που υπαρχουν στην διπλανη μας πόρτα και την απέδωσες τελεια με το γλαφυρό του γραψίματος σου φιλη μου θαυμασια ιστορία...!!
    Ενα μεγαλο μπραβο Αννιω μου .. να περνας ομορφα.. φιλακιααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ρούλα μου!Σενάρια της ζωής όλα...να σαι καλά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  13. Υπέροχη ιστορία, Άννα μου. Πολλά συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μια μυθοπλασία Άννα μου που ούτε και στη σημερινή μας εποχή, δεν έχει τίποτα το εξωπραγματικό...γι αυτό και με άγγιξε τόσο βαθιά που δυσκολεύομαι να συνεχίσω... θόλωσε η οθόνη...υπέροχος τρυφερός διάλογος που μόνο μια μάνα θα μπορούσε να έχει!

    Ένα μεγάλο μπράβο και πολλά πολλά τρυφερά ΑΦιλάκια από μένα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Στεφανία μου. Είναι όντως μια μυθοπλασία μέσα από τη ζωή όμως...θα μπορουσε να έχει συμβεί στη διπλανή μας πόρτα...
      Σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  15. Αχ πόσο τρυφερή και συγκινητική η ιστορία σου Αννούλα μου!! Στην καρδιά μου μπήκε η ηρωίδα σου, και σαν μάνα και σαν σύζυγος και σαν Ανθρωπος!!!
    Συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου!! Το ότι δεν είναι φαντασία είναι αυτό που πληγώνει περισσότερο...
    Να σαι καλά καλή μου!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαριλένα μου. Να είσαι καλά. Φαντασία είναι το διήγημα αλλά μπορεί να συμβαίνει και στην πραγματικότητα. Τόσα βλέπουμε και ζούμε γύρω μας...
      Καλό σου βράδυ
      Φιλιά κι από μένα

      Διαγραφή
  16. Συγχαρητήρια αγαπημένη μου
    Υπέροχη σαν εσένα η συμμετοχή σου
    γεματη συναίσθηματα και συγκίνηση οπως κι εσυ

    φιλάκια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ χαρά μου. Να σαι καλά γλυκόστομή μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  17. Δυστυχώς δεν προλαβαίνω να διαβάσω στην ώρα τους όλες τις συμμετοχές και να βαθμολογήσω.
    Τί να πω; Μπράβο για την κατάντια μας;
    Πολύ αληθινό το σενάριο σου Άννα μου και καίει τις περισσότερες οικογένειες.
    Δάκρυσα με τον μονόλογο με τον άνδρα της.
    Κι αυτές οι ιστορίες είναι της διπλανής πόρτας.
    Να είσαι καλά.
    Καλή συνέχεια και Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ρένα μου Ναι κατάντια το λέω και εγώ. Και δεν καταλαβαινω πώς έχουμε ''πνιγεί'' στις υποχρεώσεις τώρα ενώ όταν είχα μικρά τα παιδιά έλεγα ότι δεν προλαβαίνω αλλά χρόνο έβρισκα πάντα.
      Τι να πω
      Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Χαίρομαι που σου άρεσε
      Να σαι καλά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή