Συμπόσιο/ Η συμμετοχή μου ....

                 Άλλη μια νύχτα





Ένα ακόμη βράδυ σήμανε!
Μια ακόμη ημέρα έσβησε!
Κάθε βράδυ ψεύτικα χαμόγελα σκορπά
Στο κιγκλίδωμα ακουμπά
το βαθύ το ντεκολτέ υποσχέσεις ψιθυρίζει
Το καλλίγραμμο το πόδι ανασηκώνει,
τον πελάτη γοητεύει
Ντύσιμο προκλητικό,
βάψιμο θεατρικό,
στάση του σώματος γνωστή,
χαμόγελο ν'αρέσει.
Στολή εργασίας είν' αυτή,
η εμφάνιση κανόνας
Χαμόγελο πικρό χαρίζει στον καθρέφτη
η ρυτίδα που αυθάδικα κοιτά
το τέλος αρχίζει να μετρά
Θύμισες το νου της κατακλύζουν
Με τα νιάτα συντροφιά,
με όπλο τη νεραϊδένια της θωριά,
μ'ελπίδα τα όνειρά της,
άνοιξε φτερά στην πόλη να πετάξει,
το νέκταρ της ζωής να το γευτεί
Μα χρυσαλίδα έμεινε πιασμένη στα δεσμά της
Τη γύμνια της πουλούσε έναν παρά
το σώμα της τροφή στον κάθε πεινασμένο,
ψεύτικα χάδια και φιλιά
σμίξιμο κορμιών στα σκοτεινά
η πληρωμή προκαταβολικά.
Σκληρός ο αφέντης
κέρδη, συμπεριφορές και παρουσίες καταγράφει
σαν το γεράκι εποπτεύει,
αστραπιαία εφορμά την υπακοή να επιβάλλει
Το σώμα πρέπει να φροντίζει
βιτρίνα τον πελάτη να ελκύσει
Αραχνιασμένη απέμεινε η ψυχή,
λούφαξε από φόβο κι απειλές,
δέσμια της φθήνιας και της σκοτεινιάς.
Το πίσω δεν ετόλμησε ποτέ να το κοιτάξει,
το μπρος να ονειρευτεί
Τα δάκρυά της έκρυβε η βροχή
Την ανατριχίλα στο κορμί το κρύο δικαιολογούσε
Το σκοτάδι στη ματιά η συννεφιά το σκέπαζε
Μόνο ο έναστρος ουρανός ήταν ο εχθρός της
μάσκα του πάθους το προσωπείο της
Καταφρόνια, βία και κίνδυνος
παίζανε κρυφτό μαζί της.
Μα εκείνη ορθή, στητή, λύγιζε το γυμνό της πόδι
για ένα πρωινό ηλιόλουστο που ήταν τ' όνειρό της
Άλλη μια νύχτα που το χάραμα πάει να συναντήσει
Άλλη μια νύχτα που ο άγνωστος
το γυμνό της το κορμί λεηλατεί
και ματώνει τη ψυχή της!
Η ομορφιά της σβήνει απ' του χρόνου την ορμή
Το αύριο είναι μπροστά,
δεν τολμά να ονειρευτεί,
ομίχλη το καλύπτει.
Μα θα χαθεί, το νοιώθει!
Κι όμως εύχεται
να'ρθει σύντομα η στιγμή
που θα πάψει να νυχτώνει!



Φθινοπωρινός άνεμος




Τον άνεμο συνάντησα στον κήπο να χορεύει
φύλλα ξερά απόδιωχνε με ένα φύσημά του
Γυμνά τα δέντρα άφηνε να αναπαυτούν λιγάκι
χάδι απαλό χάριζε στης γλάστρας το γεράνι
Το βλέμμα σήκωσε ψηλά κι έστειλε την πνοή του
αποχαιρετώντας τα πετούμενα στο μακρινό ταξίδι
Ξεθάρρεψα, πλησίασα και μίλησα του ανέμου
-Πούθε έρχεσαι αγέρα μου?
και τι μαντάτα φέρνεις?
Εκείνος στριφογύρισε, κρύφτηκε στα μαλλιά μου
παιχνίδισμα το φύσημα, δροσιά του φθινοπώρου
-Από το Νότο έρχομαι που ο ήλιος κατακαίει
οι λαμπερές ακτίνες του τη γη την ερημώνουν
ανθρώπους στις σκιές ωθούν να ψάχνουν τη δροσιά μου
Μα ήλθε ο καιρός και γύρισα
παρέα στο Φθινόπωρο να κάνω
Σε λίγο φεύγω για ψηλά, στα βορινά παλάτια
μιαν άλλη εποχή να υποδεχτώ, τον άγριο Χειμώνα
-Την απορία λύσε μου του Φθινοπώρου αγέρα,
γιατί δεν είσαι ανέμελος και πράος όπως τώρα;
Γιατί αφήνεις το θυμό ανεξέλεγκτα να ξεσπάει
Σ' αρέσει να' ναι οι άνθρωποι ανήμποροι εμπρός σου;
Ο άνεμος σταμάτησε το φθινοπωρινό χορό του
-Χιλιόμετρα πολλά ταξίδεψα
λογής ανθρώπους είδα
Μ' αρέσει τριγύρω να φυσώ στροβιλισμούς να κάνω
σαν να ‘μαι ένας χορευτής που κάνει πιρουέτες
Με τη θάλασσα ερωτοτροπώ, το κύμα ζωντανεύω.
Μ' αρέσει στα ουράνια να πετώ
φίλοι μου τα σύννεφα, να παίζουμε κρυφτό
Μα εγώ τα σπρώχνω μακριά
τον ήλιο καλημερίζω
Κι αν τη βροχή σκορπούν στη γη να ξεδιψάσει
με τις σταγόνες στήνω το χορό
και τα αστραπόβροντα κρατούνε τον ρυθμό
Μα και ιστιοφόρα θέλω να κινώ
μύλους και μηχανές του ανθρώπου τα ποιήματα,
βοήθεια να δίνω
Μ' αρέσει το αγκάλιασμα τόσων ερωτευμένων
όταν ανάμεσά τους κρύβομαι
τη θέρμη τους δροσίζω
Μα δεν μπορώ να ανεχθώ
τον άνθρωπο τον άμυαλο
Μου γιγαντώνει το θυμό
όταν στη φύση φέρεται σαν βάνδαλος αγύρτης
τα δέντρα καίει άπονα αποζητώντας κέρδος
Κοίτα τη θάλασσα που λέει πως λατρεύει
πώς το πρασινογάλαζο το χρώμα της μαυρίζει
Πώς νοιώθω λες;
Σαν αίμα βλέπω να κυλά στου ποταμού τα σπλάχνα;
Όταν τα ζώα και φυτά τα μεταλλάσσει τόσο;
Όταν η γη δεινοπαθεί να θρέψει, ν' αναπνεύσει;
Του φέρνω κι εγώ καταστροφές
να ξέρει τον αφέντη
πόσο μικρός κι ανήμπορος
είναι μπροστά στη φύση.
Αυτές είναι οι δυο μου συμμετοχές στο 18ο Συμπόσιο που τόσο επιτυχημένα συνεχίζει να διοργανώνει ακούραστα  η Αριστέα μας ( 18 μέχρι σήμερα!!!!!)
Νικήτρια του Συμποσίου είναι η Ελένη μας  με το ποίημα ''Κλείστρο''. Μπορείτε να το απολαύσετε στο blog της ''Ποιώ''
Η λέξη με κόκκινο ήταν η υποχρεωτική και έδωσε τόσο διαφορετικής θεματολογίας ποιήματα.
Σας ευχαριστώ που συνυπάρξαμε και σ' αυτό το Συμπόσιο. Αναμένοντας το επόμενο, εύχομαι να περνάτε υπέροχα

30 σχόλια:

  1. Εκπληκτικές οι συμμετοχές σου, Άννα μου. Συγχαρητήρια. Ειδικά το "Άλλη μια νύχτα" με μάγεψε. Πόση αλήθεια κρύβει μέσα του! Πολλά φιλιά, φίλη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μία μου Το ''Αλλη μια νύχτα'' δείχνει ένα κομμάτι της ζωής που δεν θέλουμε να ξέρουμε
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή

  2. Καλημέρα Αννούλα μου
    Συγχαρητήρια για τις συμμετοχές σου
    Απολαυστικό όλο το Συμπόσιο!!!!

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Ελένη μου Συγχαρητήρια και απο εδώ για την πρωτιά σου
      Απολαυστικότατο όντως το Συμπόσιο Κάθε φορά και καλύτερο και κάθε φορά λέω δεν γίνεται να γίνει καλύτερο
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  3. Για την πρώτη σου συμμετοχή φανταζόμουν ότι ήταν ανδρική πένα, δεν ξέρω γιατί!! Η δεύτερη παραμυθένια σε συνεπαίρνει.. Συγχαρητήρια Άννα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα μου το σκέφτηκα ότι θα υποψιαστούν οι αναγνώστες άντρα δημιουργό. Βλέπεις είναι από τα θέματα που δεν ''πιάνουμε'' εμείς οι γυναίκες
      Σ'ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  4. Άννα μου καλησπέρα σου,
    Δύο συμμετοχές, δύο ποιήματα εντελώς διαφορετικά όχι μόνο ως προς το θέμα αλλά και ως προς την τεχνική έντυσαν με ομορφιά τη συμμετοχή σου.
    Το πρώτο βαθύ, noir, ανθρώπινο, τολμηρό. Το δεύτερο κλασικό με μια αξιοζήλευτη ρίμα και μέτρο και όμορφο θέμα γεμάτο ανάσες.
    Και τα δύο με "βασάνισαν" και δεν το λέω κατόπιν εορτής. Σαν εξομολόγηση το λέω. Και στα δύο στάθηκα με σκέψη. Και δεν το λέω για να ξεπλύνω κάποια φιλοφρόνησή σου, δεν έχεις την παραμικρή ανάγκη.
    Να σε συγχαρώ για τις δημιουργίες σου καλή μου απ την καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιάννη μου. Δυο διαφορετικά ποιήματα γι αυτό τα έστειλα. Ποιος ο λόγος να είναι ίδιου στυλ;
      Χαίρομαι που σε βασάνισαν χωρίς εισαγωγικά χαχαχαχχα Και οι φιλοφρονήσεις ξέρεις ότι δεν μου αρέσουν
      Να σαι καλά
      Καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  5. Θα συμφωνήσω με τον Γιάννη για τη διαφορετικότητα των συμμετοχών σου Άννα μου. Και τα δικά μου συγχαρητήρια για την άνεση και το ταλέντο σου! Η Αριστέα μας προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στο συμπόσιο της και ειλικρινά χάρηκα και γι αυτή μας τη συνεύρεση!
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε...μην γινόμαστε υπερβολικοί Μαρία μου Όχι και ταλέντο. ''Γραντζουνάω'' το χαρτί ορισμένες φορές για το κέφι μου. Διαφορετικό ύφος και στυλ τα ποιήματα γι αυτό τα έστειλα στο Συμπόσιο Αλλιώς ποιος ο λόγος;
      Κι εγώ ΄χαίρομαι κάθε φορά τη συνέρευσή μας στο δρώμενο της Αριστέας μας
      Καλή σου εβδομάδα

      Διαγραφή
  6. Πως μ' αρέσει 'Αννα μου, να ξαναδιαβάζω και ν' απολαμβάνω με την ησυχία μου τα ποιήματα στα "σπιτικά" τους και αυτό όταν πια "γνωρίζω" αυτόν που τα έγραψε!
    Και τα δυο εξαιρετικά για την αίσθηση που μεταδίδουν παρόλο που είναι τόσο διαφορετικά.
    Το πρώτο, σου σκίζει τη καρδιά και το δεύτερο, τη γλυκαίνει!
    Χίλια μπράβο σου αξίζουν!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α....Στεφανία μου και εμένα μ'αρέσει πολύ να ξαναδιαβάζω τα ποιήματα στο χώρο τους Και κάθε φορά λέω '' μα γιατί αυτό δεν το ψήφισα;;'' χαααχα
      Σ'ευχαριστώ πολύ
      Να σαι καλά
      Καλή εβδομάδα και καλή σο υ μέρα

      Διαγραφή
  7. Πολύ καλές και οι δύο σου συμμετοχές Άννα μου, να είσαι καλά να γράφεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά Άννα μου το πρώτο σου ποίημα με άγγιξε βαθιά, και όντως όπως σχολιάστηκε είναι μια άλλη πλευρά της ζωής που τόσο όμορφα έθιξες, όσο για το δεύτερο έχει φοβερή γραφή και υπέροχα μηνύματα και.... μου σώθηκαν οι βαθμοί. Αν και τελικά ίσως όπως είπε και η Αριστέα να έπρεπε να καταργηθούν οι βαθμοί. Έπρεπε να γίνεται κάτι σαν έκθεση δημιουργίας ποίησης. Εξάλλου όσοι γράφουμε, γράφουμε γιατί μας αρέσει να εκφράζουμε με την πένα, την ψυχή μας και να τη μοιραζόμαστε με τους φίλους!
    Να είσαι πάντα γερή, να δημιουργείς, για να τιθασεύεις τη ζωή! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Μαίρη μου Πού χάθηκες;
      Οι βαθμοί καμιά σημασία δεν εχουν
      Ναι και αυτό είναι μια ωραία λύση , έκθεση δημιουργίας ποίησης.
      Να σαι καλά
      Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  9. Ήρθε και η ακούραστη Αριστέα ( που σέρνεται ακόμα! )
    Εγώ χάρηκα πολύ τη διαφορετικότητα των συμμετοχών σου Αννούλα μου!
    Εξάλλου με το θέμα της πρώτης σου συμμετοχής είχα καταπιαστεί κάποτε κι εγώ με πεζό,
    στο Παίζοντας με τις λέξεις!
    Σε ευχαριστώ πολύ Αννούλα μου για όλα!
    Φιλάκια πολλά!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορεί να σέρνεσαι μάτια μου αλλά είσαι ορθή και στις υποχρεώσεις σου εντάξει. Αρα ακούραστη!!!
      Και εγώ πιστεύω ότι αν στέλνεις δυο συμμετοχές δεν έχει νόημα να μοιάζουν...Περάσαμε υπέροχα και σ'αυτό το Συμπόσιο.
      Κι εγώ σ'ευχαριστώ Αριστέα μου πάντα άψογη στη φιλοξενία
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  10. Πικρό το πρώτο, γλυκό το δεύτερο αλλά το ίδιο υπέροχα και τα δύο Άννα μου.
    Δεν πρόλαβα να τα διαβάσω εγκαίρως και να ψηφίσω, ούτως ή άλλως με προβληματίζουν οι βαθμοί.
    Χάρη στην Αριστέα κι όλους εσάς, απολαμβάνουμε πραγματικά διαμάντια.
    Καλή συνέχεια και Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γλυκόπικρο είναι καλό ε;; Πώς να προλάβεις με τόσες υποχρεώσεις; Μια χαρά που τα διαβάζεις στο χώρο μας. Είναι καλύτερα νομίζω
      Σ'ευχαριστώ πολύ Ρένα μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  11. Αννιώ μου το πρώτο σου ποιημα απέδωσες την πραγματική αλήθεια και περασαν απο μπροστα μου όλοζωντανα αυτες οι νυχτες που πανε να συναντήσουν το χάραμα.. ..ξάγρυπνες.. ..αλλά και το δευτερο σου μας θυνήζει πόσο μικροί είμστε φιλη μου μπροστα στα στοιχεία της φύσης..και τα δύο σου τόσο όμορφα και τόσο διαφορετικά!!!!! Αννούλα μου πολύ χαιρομαι τις συμμετοχες στο συμποσιο.. γιατι βλέπουμε ο καθενας πόσο διαφορετικούς δρομους ακολουθουμε... αυτη ειναι και η μαγεία του...ασε δε που όταν διαβάζονται στο χώρο τους όλα μα όλα παίρνουν μια άλλη υπόσταση..!!!! και στα αλλα με το καλό Αννιώ μου να έχεις μια όμορφη εβδομαδα φιλακιαααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου με το Άλλη μια νύχτα μίλησα για μια πτυχή της κοινωνίας μας που κάνουμε πώς δεν βλέπουμε πολλές φορές. Χαίρομαι που τα βρήκες ομορφα και τα δυο και σ'ευχαριστώ πολύ. Το Συμπόσιο μας κάνει να απολαμβάνουμε και να δημιουργούμε και είναι θαυμάσιο αυτό. Κι εγώ πιστεύω ότι στο χώρο τους τα ποιήματα και μόνα από τα υπόλοιπα τα απολαμβάνεις καλύτερα.
      Καλή σου εβδομάδα μάτια μου
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. Άννα μου, επανέρχομαι για να σου πω ότι αν θέλεις να συμμετέχεις στο δώρο έκπληξη για τα γενέθλιά μου, σε παρακαλώ να με επισκεφθείς ξανά και να αφήσεις σχόλιο στην ανάρτηση "Birthday candy". Θα χαρώ αν αποφασίσεις να συμμετέχεις. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Άννα μου, αγαπημένη! Πολύ χάρηκα, όταν είδα τις συμμετοχές σου. ΜΠΡΑΒΟ!!!
    Στάθηκα περισσότερο στον Άνεμο, γιατί μου αρέσουν αυτού του είδους οι παραμυθοϊστορίες και το θέμα σου ήταν πρωτότυπο.
    Στέλνω φιλιά κι ευχές για έναν όμορφο καινούριο μήναν ❤❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ γλυκιά μου Αλεξάνδρα. Να σαι καλά Κι εμένα μ'αρέσουν οι παραμυθοϊστορίες και σ'ευχαριστώ για τη ψήφο σου
      Φιλιά πολλά και εύχομαι καλό και δημιουργικό μήνα

      Διαγραφή
  14. Τόσο διαφορετικά, μα τόσο υπέροχα και τα δύο!
    Συγχαρητήρια Άννα μου!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανέδειξες πολύ γλαφυρά και ποικιλότροπως το γυμνό Αννα μου!! Συγχαρητήρια και για τις δυο συμμετοχές σου!! Λίγο παραπάνω με συνεπήρε η μουσικότητα και οι εικόνες του φθινοπωρινού σου ανέμου!!
    Με το καλό και στα επόμενα!! Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαριλένα μου προσπάθησα να το πιάσω από όλες τις πλευρές. Ναι ο φθινοπωρινός άνεμος και εμένα μου άρεσε αν και δεν ψηφίστηκε εκτός από μια φίλη
      Να σαι καλά
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή